Sunday 29 September 2013

SHAKLEE & AIR TIDAK DAPAT DIPISAHKAN


Peranan air dalam pengambilan supplemen SHAKLEE ?????
 
 
 
"Puan, kenapa ye kena minum air masak banyak bila makan supplemen ni? Saya ni susah sikit nak minum air masak"
Itu adalah antara soalan yang sering ditanya oleh customer saya, apabila saya berikan jadual makan vitamin dan tip-tip makan vitamin selepas pembelian.
Sesiapa sahaja yang mengambil supplement Shaklee dinasihatkan supaya minum air masak yang banyak, sekurang-kurangnya 3 liter sehari.
 
 
 
 Jom kita tengok kenapa pentingnya air kepada pengamal 
supplemen Shaklee !!!!!!!!!

1. Proses pembersihan = supplemen shaklee akan membebaskan toksik dari badan dan memperbaiki sel-sel yang rosak. Oleh itu, air amat diperlukan untuk melancarkan proses ini dilakukan. Sekiranya kekurangan air maka pengamalnya akan mengalami keadaan yang dinamakan healing crisis.

2. Pengambilan supplement adalah dalam bentuk concentrated iaitu kandungan yang sangat pekat. Kekurangan air akan menyebabkan darah menjadi pekat. Oleh itu perlu banyak minum air. Umpama mengacau sesudu gula dalam sebiji cawan dan sesenduk gula. Satu senduk gula pasti tidak sesuai dilarutkan dalam sebiji cawan, jadi ia memerlukan bekas yang lebih besar iaitu jag.
 
3.  Berbeza dengan mengambil vitamin dari sumber organik semulajadi (buah-buahan asli), buah-buahan tidak memerlukan air yang banyak kerana ia sendiri sudah mengandungi air. Tahap kepekatan nutrient dalam sebiji buah jauh lebih rendah dari sebiji pil vitamin. Bayangkan sebiji pil Vita-C 500mg Sustained Released sama dengan 7 biji oren. Berapa banyak air dalam 7 biji oren tu?
 
 
Oleh itu, sekiranya anda pengamal supplement Shaklee, pengambilan air mestilah ditambah, melebihi kadar biasa. iaitu 3 liter air sehari. 
 
Berikut adalah beberapa tips untuk anda bagi mengambil air paling kurang 3 liter sehari dalam diet harian anda. Tips ini penting kepada anda yang memang tidak menggemari minum air masak kan..So yang memang amalkan pengambilan air masak yang banyak setiap hari pasti xde masalah lah :-
  • Bangun tidur, sebelum buat apa-apa, minum segelas air masak : 250ml
  • Selepas mandi, sembahyang Subuh dan settle apa yang patut, minum segelas air masak, lepas tu baru keluar rumah (pergi kerja atau kelas) : 250ml
  • Pastikan anda minum sekuarng-kurangnya 1 liter sebelum lunch dan 1 liter selepas lunch. Mesti boleh punya, anda ada masa lebih kurang 5 jam untuk habiskan setiap 1 liter. Saya biasanya kat office pun dah minum sampai 3 liter:) 
         Jika anda bekerja, sediakan tumbler yang size 1 liter tu di atas meja office anda.
         Jika anda student, sila bawa tumbler ini di dalam beg anda ok:)
  • Balik kerja atau balik kelas, minum segelas air : 250ml
  • Sebelum tidur, minum segelas air masak : 250ml

Alhamdulillah, mudahkan untuk cukupkan 3 liter sehari. So anda boleh cuba dah start sekarang ni..memang la mula-mula kita rasa susah tapi lama-lama mesti kita sangat2 suka sampai xsedar dalam sehari lebih 3 liter kita minum..

jom nak sihat mesti lah kena try !!!!
nak any tips @ pertanyaan pasal shaklee jangan malu-malu kucing hubungi fiza
 
Untuk konsultansi esklusif dan tempahan boleh hubungi fiza;-
NORHAFIZA NORASHID
SHAKLEE ID : 998222
Facebook : Norhafiza Norashid
Fan Pages : D'Zahra Health & Beauty - Shaklee
Hotline : 0147174342 
 
 
 

No comments:

Post a Comment